دیدبان
مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تعویق پذیرش پناهجویان ۱۱ کشور به آمریکا/ وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره حملات شیمیایی سوریه/ تظاهرات کردهای عراق علیه بارزانی/ تعلیق نتیجه همه‌پرسی جدایی در اقلیم کردستان

تعویق پذیرش پناهجویان ۱۱ کشور به آمریکا/ وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره حملات شیمیایی سوریه/ تظاهرات کردهای عراق علیه بارزانی/ تعلیق نتیجه همه‌پرسی جدایی در اقلیم کردستان

به گزارش دیدبان، -«باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت: «رفتار بی خردانه، مشمئزکننده و همراه با بی‌نزاکتی در رأس دولت آمریکا خطری برای دموکراسی است.»

-روسیه قطعنامه شورای امنیت در خصوص تحقیق اعضای این سازمان در مورد حملات شیمیایی در سوریه را وتو کرد.

-ده‌ها نفر از کردها در مرکز شهر «سلیمانیه» برای بیان خواسته خود جهت تشکیل دولت نجات ملی تظاهرات کردند و خواستار کناره‌گیری «مسعود بارزانی» از ریاست اقلیم کردستان عراق شدند.

-دولت ترامپ به طور موقت فرایند پذیرش پناهجو از ایران و ۱۰ کشور دیگر را به آمریکا به تعویق انداخته است.

-خبرگزاری رویترز گزارش داد که طرح جدید سنا علیه ایران محدودیت‌های شدید از جمله بازرسی از هر مکان را بر برجام اعمال خواهد کرد.

-«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق گفت: «نیروهای پیشمرگه با نیروهای مشترک همکاری کردند و به درخواست‌های تنش‌زا پاسخی ندادند.»

-ولیعهد سعودی با اعلام آغاز پروژه ساخت بزرگترین شهرک تفریحی در این کشور گفت که به آنچه که اسلام میانه و معتدل است، بازمی‌گردیم.

-روسای جمهور فرانسه و مصر در کنفرانس خبری مشترک  بر لزوم حفظ حاکمیت سوریه و تحقق ثبات در این کشور تاکید کردند.

-گروه تروریستی داعش با استفاده از یک تصویر هولناک از ستاره آرژانتینی، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را دوباره تهدید کرد.

-۱۱ نفر از فعالان حقوق بشری متهم به تروریسم امروز -چهارشنبه- در ترکیه دادگاهی می‌شوند.

- توپخانه نیروهای یمنی مراکز تجمع نیروهای سعودی در شمال یختل و شرق جبل نابضه در شهرهای «المخا» و «موزع» در استان تعز را هدف قرار داد. 

-دولت اقلیم کردستان عراق، بامداد امروز با صدور اطلاعیه‌ای عنوان کرد که به منظور رفع بحران‌ در روابط با دولت مرکزی عراق، نتیجه همه‌پرسی استقلال این منطقه را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»